Spre o dezvoltare fără dominare și subordonare , bazată pe avantaj reciproc și întrajutorare.
Stimați prieteni,
În popor se spune ca viitorul fără trecut este ca o casă fără temelie.. Pe această linie anul 2013, a fost anul în care relațiilor tradiționale de prietenie și cooperare economică, reciproc avantajoasă , existente între țara noastră și China, înainte de 1989 , au avut o șansă deosebită, oferită de China, să se reia și dezvolte ,prin programe concrete de extindere , la un nou nivel superior a cooperării economice, dintre țările noastre, în condițiile în care țara noastră, era deja membră a „Uniunii Europene și NATO”.
Exemplificator, în acest sens, a fost discursul Primului Ministru al Republicii Populare Chineze, Li Keqiang, intitulat :”Sa lăsăm ca nava prieteniei China-România să înfrunte vântul și valurile și să plece pe mare” titlu inspirat de celebra poezie a poetului național Mihail Eminescu „Dintre sute de catarge”, pronunțat de la Tribuna Parlamentului României , în ziua de 25 Noiembrie 2013,cu ocazia Samitului de la București China – Europa Centrala și de Est, la care au participat peste 600 de delegați.
Premierul Li și-a început discursul precizînd că ” România este prima dintre țările din Europa Centrală și de Est (CEE) pe care le-a vizitat de la preluarea mandatului. A fost pătruns de sentimentele prietenești pe care le are poporul român față de poporul chinez atunci când a pus piciorul pe frumosul pământ al României. Prietenia dintre China și România are o istorie lungă și este adânc înrădăcinată în inimile oamenilor. De la începutul Secolului XXI, relațiile China-România au intrat într-o nouă etapă, încrederea politică reciprocă fiind din ce în ce mai consolidată, cooperarea economică și comercială fiind în mod constant extinsă și schimburile interumane devenind din ce în ce mai intense și diversificate. Relația China-România este ca o navă mare care vine din trecut, a rezistat testelor furtunilor și merge cu încredere spre viitor. Pentru a se deplasa constant și departe, marea nava, trebuie să aibă :
• cârmă precisă – potrivită strategiilor de dezvoltare;
• O pânză umflată – cooperare pragmatică profundă și
• O ancoră solidă – prietenia tradițională fermă.
China și România sunt prieteni care împărtășesc aceeași dorință de bunăstare.. Cele două țări sunt ambele piețe emergente, care se bucură de interese comune largi și de prietenie tradițională. România este un punct pivot important pentru cooperarea dintre China și țările ECE și între China și Europa. Cele două țări se bucură de o vastă perspectivă de cooperare.
Li Keqiang a spus că, în contextul schimbărilor profunde și complexe ale situației internaționale, confruntarea cu criza, realizarea redresării, asigurarea și îmbunătățirea mijloacelor de trai ale oamenilor rămân sarcinile primordiale ale țărilor. Extinderea cooperării China-România va stimula dezvoltarea economică a regiunii ECE și chiar dezvoltarea economică a Chinei și Europei.
China este dispusă să-și unească mâinile cu România pentru a avansa într-o manieră fermă și pentru a dezvolta parteneriatul cuprinzător de cooperare prietenoasă.
În acest scop, premierul Li a prezentat următoarele sugestii:
În primul rând, pentru a spori încrederea politică reciprocă între cele două țări.
Cele două părți ar trebui să procedeze dintr-o perspectivă pe termen lung și să se respecte reciproc. Cele două părți ar trebui să aibă grijă reciproc de preocupările majore ale celeilalte și să extindă zonele de interese convergente. Pentru a profita de aniversarea a 65 de ani de la stabilirea legăturilor diplomatice anul viitor ca o oportunitate de a crea o nouă perspectivă pentru relațiile bilaterale.
În al doilea rând, să exploateze potențialele de cooperare pragmatică.
Pentru a profita de marele entuziasm al celor două țări pentru continuarea cooperării, a extinde amploarea comerțului bilateral, a ridica nivelul cooperării industriale și a promova dezvoltarea echilibrată a comerțului. Consolidarea cooperării în domenii precum :
agricultură, energie, rețele de telecomunicații, energie fotovoltaică, aerospațială și finanțe și construirea în comun a unui parc economic și tehnologic pentru a crea condiții favorabile investițiilor bilaterale.
În al treilea rând, să dezvolte proiecte mari de cooperare.
China a dezvoltat echipamente avansate și capacități de producție în unele sectoare. Cooperarea dintre China și România în aceste domenii ar putea aduce beneficii reciproce și rezultate de câștig-câștig.
China este dispusă să colaboreze cu România pentru a consolida cooperarea în domeniul energiei nucleare și căilor ferate de mare viteză, sprijină companiile chineze să desfășoare cooperare pentru dezvoltarea infrastructurii cu partea română și încurajează instituțiile financiare chineze să ofere finanțare pentru astfel de proiecte de cooperare. China este dispusă să impulsioneze marile proiecte pentru a realiza progrese substanțiale la o dată posibilă.
În al patrulea rând, să construim punți pentru schimburi interpersonale și non-guvernamentale.
Pentru a continua desfășurarea evenimentului cultural de brand, a consolida și extinde schimburile culturale, educaționale și interpersonale actuale, pentru a lăsa semințele învățării reciproce între civilizații să prindă rădăcini și să se răspândească și să permită transmiterea prieteniei dintre China și România generațiilor viitoare.
Premierul Li Keqiang a subliniat că a treia sesiune plenară a celui de-al 18-lea Comitetul Central al PCC a făcut aranjamente generale pentru aprofundarea reformei într-o manieră globală. China va continua să aprofundeze reforma într-o manieră generală și va continua să extindă deschiderea. China, va permite pieței să joace un rol decisiv în alocarea resurselor și va permite guvernului să joace un rol mai bun pentru dezvoltarea durabilă și sănătoasă a economiei chineze.
Premierul Li Keqiang a spus că Reuniunea liderilor China-UE a adoptat Agenda Strategică 2020 China-UE pentru Cooperare săptămâna trecută la Beijing. Cooperarea globală dintre China și UE va începe o nouă perioada. Summit-ul China-ECE a publicat Ghidul de la București pentru cooperarea dintre China și țările ECE.
Premierul Li și-a exprimat încrederea că cooperarea China-România poate deveni cu siguranță un steag pentru cooperarea China-ECE, care va adăuga cu siguranță o nouă dinamică cooperării China-Europa.
Guvernul Chinei acordă o importanță deosebită relațiilor chino-române. România, şi din punct de vedere al populației și din punct de vedere al suprafeței, este a doua țară ca mărime din Europa Centrală și de Est și în ultimii ani România a cunoscut o creștere economică rapidă și această dezvoltare a României este în favoarea nivelului de trai al populației din România, este în favoarea dezvoltării Europei Centrale și de Est, precum și în favoarea Uniunii Europene, aducând încrederea și speranța pentru România și pentru Europa Centrală și de Est și pentru Uniunea Europeană. Sunt încântat, ca prieten venit de departe, sunt extrem de încântat de asta. Fiindcă România are o influență deosebită în spațiul central și est-european și considerăm că România este un pilon important pentru relaţiile dintre Chinașşi Europa Centrală şi de Est, precum şi pentru relațiile China-UE. Discursul excelent rostit de premierul Li Keqiang a fost răsplătit de către parlamentari cu aplauze calde de 20 de ori.
In cadrul discuțiilor purtate la Guvern premierul Chinei, premierul Li Keqiang,a declarat reporterilor din mass – media:
România și China au semnat, acorduri de colaborare pentru înființarea în comun a unui parc tehnologic și reluarea exportului de bovine pentru reproducție și carne de porc către China, dar și mai multe documente de colaborare în energie, inclusiv în domeniul nuclear și termoelectric.
Conducerea Nuclearoelectrica au semnat cu președintele companiei China General Nuclear Power Corporation (CGN) o scrisoare de intenție pentru colaborare, directorul Complexului Energetic Oltenia a încheiat cu președintele companiei China Huadian Corporation un acord de intenție de cooperare pentru realizarea proiectului termoelectric de la Rovinari, directorul Complexului Energetic Hunedoara a parafat cu președintele companiei China National Electric Engineering o înțelegere pentru reabilitarea grupurilor 3 și 4 de la centrala termoelectrica Deva, iar directorul companiei de proiect pentru construcția hidrocentralei Tarnița – Lăpuștești (județul Cluj) a semnat o scrisoare de confort în acest sens cu vicepreședintele executiv al Sinohydro Corporation.
Departamentul pentru Energie și Administrația Națională din China pentru Energie au încheiat un memorandum de înțelegere pentru cooperare în domeniul proiectelor nucleare.
Tot la Guvern a fost semnat și un acord pentru investiții în centrale eoliene și echipamente de export între Romanian Păunescu Corporation, condusă de Bobby Păunescu, și Mingyang Wind Power Group.
MINGYANG Wind Power, compania care a semnat ieri un contract cu firma lui Bobby Păunescu, este una din cei mai mari zece producători de turbine eoliene din lume şi este listată la New York. MINGYANG Wind Power s-a înființat în 2006 în provincia Guangdong, iar în 2010 s-a listat la Bursa de la New York (NYSE).Compania proiectează, produce și vinde turbine pentru centrale eoliene al căror design a fost realizat în cooperare cu o firma germană.
A fost semnat şi memorandumul de înțelegere pentru sprijinirea companiei de telecomunicații Huawei Technologies în vederea înființării unui centru regional la București si documentele în ceea ce privește înființarea Institutului Confucius /la București/ precum și înființarea Institutului Cultural Român la Beijing ca o dovadă a colaborării interumane și culturale din ce în ce mai puternice între China și România.
Premierul Li Keqiang a subliniat ca ambele ţări au un avantaj din proiecte de investiții comune, respectiv dezvoltare și oportunități economice pentru România și o dovadă pentru China că firmele chineze au capacitatea tehnică și respectă toate standardele internaționale în domenii de vârf.
Ştampila „Fabricat în China” (care a devenit intre timp “Made by China “), este o sintagmă cunoscută în toată lumea, iar România este supranumită „Grânarul Europei”, China putând importa atât cât poate România livra, inclusiv produse din carne, a declarat premierul chinez Li Keqiang, prezentând avantajele colaborării dintre cele două state.
Premierul Li Keqiang a menționat: „«Fabricat în China» este o sintagmă cunoscută în întreaga lume și , în procesul de dezvoltare a sa, China își modernizează și upgradează economia și instalațiile, iar fabricarea instalațiilor chineze are o pondere din ce în ce mai importantă pe piața globală. Astăzi, am discutat în mod special cooperarea în domeniul instalațiilor chinezești, de construirea infrastructurii româneşti în alte domenii specifice, ca de exemplu: calea ferată rapidă, energia eoliană, energia nucleară, precum și calea ferată obișnuită .Premierul Li Keqianga precizat ca Guvernul chinez consideră România drept un „fanion de colaborare” între China și Europa Centrală și de Est, încurajând firmele chineze să investească în România și, totodată, prin România, să activeze și pe alte piețe..
El a arătat totodată că România este cunoscută ca fiind „Grânarul Europei”, iar China este interesată să importe produse: „România are avantaje în ceea ce privețte fabricarea instalațiilor, precum și avantaje din punct de vedere agricol. România este supranumită «Grânarul Europei» și noi dorim să importăm produse, din carnea de vită, de oaie, din România. Cât puteți să ne furnizați, putem să importăm de la dumneavoastră „. Dovada în acest sens este Memorandumul privind exportul de carne (porc) și animale vii (bovine) în număr de 500.0000 de vaci Balțate din Romania.
Din păcate nici nu s-a semnat bine acest Memorandumul că au şi apărut critici la adresa acestui acord. Uniunea Europeana (UE) nu au văzut cu ochi buni apropierea economică a ţării noastre de China, iar Asociația Vier Pfoten s-a opus categoric mega proiectului de a exporta 500.000 de vaci Bălțate din România în China pe motiv ca transportul animalelor vii pe distanțe lungi este un subiect controversat în Europa şi la nivel Mondial, precizând ca tara noastră trebuie să se supună regulilor UE în ceea ce privește tratamentul animalelor neputând să exporte vacile bălțate românești într-o țară în care se practică producția intensiva de lapte și sistemul de creștere intensiv în spații închise.” S-a precizat ca in China, producția de lapte este până la 32 de litri de lapte pe zi per vacă, în vreme ce în România media este de 10 litri pe zi”.
Tot in acesta perioada, Bruxelles a trimis o circulară țărilor europene care negociau cu China la București prin care le cerea ca orice negociere bilaterală cu China să nu treacă peste liniile directoare de negociere stabilite la nivel comunitar. Se cerea totodată statelor membre să informeze Bruxelles în legătură cu toate acordurile încheiate cu China. Un astfel de acord, încheiat cu acesta ocazie, a fost pentru calea ferata de înalta viteza intre Belgrad si Budapesta, care a fost finalizata de curând.
Stimați prieteni
La 16 Noiembrie 2014, Klaus Johannis ,a devenit presedintele Romaniei cu sloganul” Romania lucrului bine făcut “, din funcția de președinte la Partidului National Liberal(PNL).In acest fel președintele Johannis si-a subordonat ,in totalitate, prin intermediul PNL, politica interna si externa a României .
In urma celor doua vizite făcute in SUA, in 9 iunie 2017 si 25 aprilei 2020 ,Klaus Johannis ,a subordonat in totalitate , interesul național, intereselor partenerului nostru strategic militar. In acest fel după cum preciza de curând fostul premier Victor Ponta , in emisiunea „Marius Tucă Show”, alegerea lui Klaus Iohannis ca președinte, cu ajutorul partenerului strategic militar si al Germaniei, a făcut parte dintr-un scenariu, care urmărea ca țara noastră să nu ajungă pe drumul de dezvoltare al Poloniei și Ungariei „România trebuind sa devina o colonie” .Acesta strategie făcea parte dintr-un scenariu, făcut cu mult timp înainte ,concretizat in 2014 prin Maidanul din Ucraina și care avea ca scop ca România să deservească în totalitate interesele partenerului strategic militar in acesta zona.
Pentru acesta, partenerul nostru strategic militar, a avut de la acceptarea noastră în NATO, în 2004 si apoi in UE, in 2007,scopul de a transforma teritoriul țării noastre într-o baza militara amplasând Scutul de la Deveselul, bazele militare de la Kogălniceanu si Câmpia Turzii si mai recent, prin aprobarea Congresului SUA, se preconizează realizarea unei baze militare in Delta Dunării.
La acceptarea in NATO ni s-a interzis sa avem vreo pretenție teritoriala fata de Ucraina iar intrarea in UE s-a făcut după acceptul de a face ce-a mai frauduloasa privatizare, denumita” Restitutio in integrum”, de a da către companiile multinaționale resursele minerale ale tarii, de a accepta resemnați distrugerea industriei, agriculturii si turismului, de a acepța vinzarea pământului către străini, începând din 2014,de a nu construi autostrăzi care sa traverseze Carpații , de a nu începe un program de reconstrucție economică pe domenii de interes strategic, astfel încat și în prezent se continua distrugerea pădurilor și exportul de material lemnos neprelucrat, grâul se exporta neprocesat si importam aluat congelat, UE nu acorda sprijin financiar pentru repunerea in funcțiune a sistemului de irigații ,care înainte de 1989 acoperea peste 3 milioane de ha, pe motiv ca a fost construit in perioada comunismului național romanesc ,importul de armament depășește in prezent 2,5% din PIB fără a exista preocupare din partea guvernanților pentru realizarea unor compensații (offset), pentru repornirea industriei de armament care înainte de 1989 aducea un aport valutar important, structura feroviara este într-o degradare continua iar cea maritima si fluviala practic nu mai exista deși înainte de 1989, România avea a 5-a flota maritima comerciala din lume ,vasele maritime si fluviale fiind construite in intregime in tara .
In acest context adâncirea colaborării noastre cu China, în baza înțelegerilor din anul 2013, era de neacceptat pentru partenerul nostru strategic militar deoarece crea baza unei dezvoltări economice a țării iar prezența capitalului chinezesc în tară ar fi limitat posibilitățile de subordonare economică și îndatorare a țării prin intermediul FMI și al Băncii Mondiale, respectiv ar fi limitat modalitățile de acțiune ale partenerului strategic militar de a subordona România și a o conduce in direcția dorită, în perspectiva evenimentelor din Ucraina, pe care le avea programate și în pregătire în cadrul politicii sale geopolitice fata de Federația Rusă și China .
Punera în practica a acestei politici a fost facilitate și de atitudinea manifestată de guvernanții romani care si-au probat prin fapte dezinteresul pentru promovarea interesului național și comportamentul de slugi in fața partenerului strategic militar în războiul economic dintre SUA și CHINA.. Mai mult, Guvernarea Iohannis-PNL s-a băgat în seamă pe subiecte și evenimente care îi depășeau nivelul de competență și posibilitățile de înțelegere, așa încât nu i-a rămas decât să se convingă că, în ciuda tuturor evidențelor, a fi sclav nu este o rușine ci o mândrie. Iohannis-PNL, au făcut din slugărnicie și pupat tălpile străinilor o etichetă, o conduită, un stil de a face politică, un model pentru viitorul României, în etapa actuala.
Situația a fost valabila si pentru mass media de la noi, nu puține fiind redacțiile care au preluat și promovat, de exemplu ,atacurile ambasadorului American Adrian Zuckerman, la adresa Chinei. S-a dovedit, de exemplu ca la solicitarea partenerului nostru strategic militar ,guvernanții au renunțat la implementarea în țara noastră a tehnologii G5 din China. Responsabil cu influiențarea guvernanților si a președintelui a fost Ambasadorul Adrian Zuckerman, un diplomat pe care PNL a simțit nevoia să îl urmeze oricât de aberante, antidemocratice și anti-economie, față de țara noastră, au fost masurile impuse.
Guvernul Iohannis-PNL a primit si executat , fara nici o retinere ,ordinele primate de la partenerul strategic militar ,prin intermediul ambasadorului Zuckerman, încercând să dovedească ca din dorința de a se subordona intereselor acestuia, nici o sinucidere politica nu ar fi fost in zadar.
Pe acesta linie , absolut toate sursele de informare serioase au anuntat cu maximă surprindere faptul că „România anulează acordul cu China pentru construirea de reactoare nucleare”. Organizațiile internaționale specializate în energie nucleară au anunțat si tratat, la rândul lor, acest subiect, fiind realmente derutate. Măcar și pentru simplul fapt că, astăzi, China este singura țară care mai este dispusă să investească masiv în afara granițelor, in condiții avantajoase de câștig reciproc. și totuși, Guvernul Iohannis-PNL a cerut Companiei Nuclearoelectrica să încheie negocierile cu China General Nuclear Power Corporation (GCNPC) privind construcția reactoarelor nucleare 3 și 4 de la Cernavodă.. Mai mult, Guvernul a cerut companiei să găsească noi parteneri pentru proiect. Când și mai ales … cine este dispus să investească în România miliarde de euro, si în condiții atât de avantajoase ca cele oferite de China ?
Într-o clipă, Guvernul Iohannis-PNL a aruncat la gunoi aproape cinci ani de negocieri și de eforturi, ajunse în in Mai 2019 la un acord prin care compania chineză se angaja să asigure o investiție anuală de 200 de milioane euro pentru realizarea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă. Totul în cadrul unei asocieri în care compania chineză ar fi deținut minim 51% din acțiuni, la o investiție evaluată la peste șase miliarde euro.
In mod logic, țara noastră ,care de 33 de ani suferea experimentele negative ale partenerului strategic militar si ale Uniunii Europene, trebuie cât mai urgent posibil să – și definească în mod clar poziția față de China, țară perfect valabilă pentru Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, pentru țările învecinate: Ungaria, Bulgaria, Serbia, Croația … dar sub nicio formă pentru România.
Preluarea guvernării de către guvernul Iohannis-PNL nu a dus la nici o modificare în relația cu China .Dacă PSD a pierdut ani de zile fără a avansa și concretiza proiectele convenite in 2013, guvernul Iohannis-PNL s-a dovedit la fel de obedient fata de partenerul strategic militar si Uniunea Europeana, urcând din nou cu picioarele pe bunăvoința si dorința de ajutor si cooperare reciproc avantajoasa a Chinei, manifestată față de țara noastră, în multe împrejurări.în virtutea relațiilor tradiționale dintre doua țări milenare, care si-au dovedit , din plin trăinicia prietenie ,înainte de 1989.
Din păcate si guvernul Iohannis-PNL-PSD, decidenții de azi de la București, consideră China drept o entitate nu doar nefregventabilă din punct de vedere economic, ci și din perspectivă politică. Este surprinzătoare și poziționarea politică a președintelui Iohannis care se manifesta cu pretenții de superioritate, absolut in toate rolurile în care este distribuit, fie de partenerul strategic militar cat si de decidentii din Uniunea Europeana sau NATO.
Să ne amintim ce a declarat președintele Iohannis, când întreaga lume alerga disperată spre China, pentru a prinde măcar un avion cu materiale medicale:
„(…) toată lumea știe, nu este niciun secret, la începutul acestei pandemii am fost puși în situația să cumpărăm echipamente de protecție, ventilatoare, și așa mai departe, din țări care sunt foarte departe de noi, și nu vorbesc foarte departe geografic, fiindcă asta se rezolvă relativ simplu, ci sunt foarte departe de noi din punct de vedere al percepției unui sistem democratic.” – Klaus Iohannis, 28 aprilie 2020
Această atitudine inacceptabilă în cadrul relațiilor internaționale și diplomatice promovată permanent de președintele Iohannis este pe același nivel cu dezastruoasa diplomație și politică economică a guvernului dusă în relația cu China.
În ianuarie 2020, într-un interviu acordat HOTNEWS, Orban, președinte al PNL la acea data declara uimind o lume întreagă:
„Statul român va renunța la parteneriatul cu o firmă chineză, vechi de aproape cinci ani, pentru construirea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă. „Mie îmi este clar că nu o să meargă cu chinezii (…) Vom vedea cu ce partener (vor fi făcute reactoarele). Este vorba de partener și finanțare.”
Din păcate nici pana azi nu s-a găsit nici partener si cu atât mai mult nici finanțare.
Pentru a înțelege sarcinile primite de guvernarea Iohannis-PNL, să privim si spre o altă obsesie favorită a președintelui Iohannis: Compania Huawei – G5. Asta după ce, guvernul Iohannis-PNL a făcut absolut orice pentru a bloca construirea autostrăzii Comarnic-Braşov, proiect câștigat de o companie chineză în luna Mai 2019 (sub guvernare PSD), dar anulat în ianuarie 2020.
Încă din perioada pre-campaniei electorale, când făcea deplasări pentru o șapcă până la Washington, președintele Iohannis a făcut din atacurile la adresa Huawei și rețelelor chineze G5 un perete de dat cu capul. Stimulat sau poate testat permanent de executanții din presa plantată de peste Ocean, la București, Iohannis știe una și bună: „Noi nu dorim să ajungem cu sisteme critice operate de firme care nu sunt de încredere” – 28 aprilie 2020
Răspunsul președintelui Iohannis, dat președintelui Trump, la afirmația acestuia ca „parteneri precum România, în cazul de față, ar trebui să se intereseze de afacerile Huawei, pentru a lua o decizie corectă”, a fost spus sec: „Fac asta, România face asta”, ceea ce dovedește o data in plus că acesta ,ca si guvernul, sunt umili executanți al ordinelor primate de la partenerul strategic militar.- Donald Trump, 20 august 2019
La o așa comuniune de poziții, singura variantă acceptabilă pentru un om care gândește pragmatic este ca Guvernul Iohannis-PNL-PSD are ca singură misiune eliminarea Chinei din toate domeniile strategice ale economiei românești, respectiv din Romania si implicarea tarii in conflictul direct dintre Ucraina si Federația Rusa. Îndeplinirea, întocmai si la timp, a misiunilor primate de la partenerii euro-atalntici este, prin urmare, o garanție pentru menținerea la guvernare indiferent de pagubele produse economiei românești, indiferent de nivelul deserviciilor și nemulțumirilor produse românilor.
La indicatiile partenerului strategic militar, președintele Klaus Iohannis a semnat acordul de cooperare militară între România și Ucraina.. După cum notează jurnalul militar, începând cu data de 16 iulie 2022, s-a dat verde legal la punerea în practică a ”planului nebun” al Statelor Unite ale Americii pentru această parte din Europa, prin constituirea unei viitoare armate comune româno – ucrainene.
Realizarea acestui proiect fără precedent dintre un stat membru al NATO și al Uniunii Europene și unul non – UE si NATO și aflat în conflict deschis cu Federația Rusă, a fost astfel realizat la recomandarea partenerului strategic militar. Drept urmare, armata română și cea ucraineană vor recurge la achiziții la pachet” și producere de tehnică militară comună. O comisie mixtă urmând a stabili procedurile și pentru implementarea celei mai halucinante prevederi ale Acordului semnat inițial pe 5 septembrie 2020 între Kiev și București și aprobat apoi pe 22 iunie 2021 de plenul Senatului României, fiind vorba de protecția comună și schimbul informațiilor clasificate!
Gestul președintelui Klaus Iohannis vine după ce 112 senatori români au votat proiectul de lege care a dat frisoane structurilor contrainformative românești., care au tot încercat în zadar să le deschidă ochii beneficiarilor politici legali, ai rapoartelor care avertizau că Armata Română riscă să fie atrasă în strategia radicalizată a actualei Puteri de la Kiev de a internaționaliza cu orice preț conflictul pe care Ucraina îl întreține cu Federația Rusă , scrie Ziarul Național .
Se precizează în continuare că Ucraina are nevoie ca de aer ca în acest conflict să fie atras și un stat membru al NATO, în speranța că astfel va fi activat ”punctul 5” al Acordului Nord Atlantic. Acesta a fost si motivul pentru care ,rând pe rând, Bulgaria, Turcia și Polonia au refuzat cu vehemență atragerea în acest ”proiect – capcană”, s-au găsit 112 senatori români care să voteze Acordul cu Ucraina, în timp ce doar 13 s-au opus!
Acum, mai mult ca sigur, Klaus Iohannis este convins că prin promulgarea Acordului Militar Româno – Ucrainean a căpătat statutul mult râvnit de lider regional. Un statut cu care este amăgit de partenerul strategic militar, la fel cum a fost amăgit și fostul președinte Băsescu. Acesta se pare ca a fost și motivul pentru care Iohannis nici nu a mai citit principalele prevederi ale Acordului pe care structurile contrainformative îl consideră pur și simplu ”sinucigaș”.
Stimați prieteni
Anul viitor, în 2024, președintele, guvernul si parlamentul își vor înceta activitatea în urma alegerilor care urmează să aibă loc .În acest context poporul roman trebuie să înțeleagă în profunzime unde am ajuns în plan intern prin anularea înțelegerilor de cooperare făcute cu China, în 2013 si unde puteam sa fim în prezent, respectiv ce masuri se impun pentru a face fata complexității relațiilor internaționale în plan geopolitic urmare trecerii de la unipolarism la multipolarism și a rezultatelor încheierii conflictului din Ucraina.
După cum preciza și profesorul Andrei Marga, într-o analiza recentă intitulată, ”Cine marginalizează cooperarea cu China pierde azi din greu” , nu altcineva decât geostrategi americani, germani și francezi au atras atenția asupra formării unui nou centru de greutate al lumii în care trăim, la Pacific. Ascensiunea globală și urcarea Chinei la rangul de supraputere, cuprinzătoarea ei dezvoltare, schimbă lumea de azi. Puține mai rămân pe loc, iar reevaluările se mișcă. Precum odinioară, reflecția prefațează schimbări.
”Într-un cuvânt, dezvoltarea Chinei este mult avansată față de ceea spun slujbașii suficienței. În vreme ce Ungaria, Serbia, Polonia, Austria și nenumărate alte țări dezvoltă cooperări profitabile cu China si Rusia, cooperări pe scara cea mai mare, Germania, Franța și Italia caută să nu piardă contactul si sa se apropie de China, iar Statele Unite caută o reechilibrare, fie și la încheierea globalizării! În decizii intră multe considerente, politica responsabilă fiind un calcul mult mai complicat decât unul matematic, dar cine marginalizează cooperarea cu China pierde azi din greu!” – este pe scurt concluzia analizei.
Pe acesta linie PCR-XXI, apreciaza că în prezent China a devenit singura putere relevantă a omenirii, care stă pe fundamente solide și care are un plan de dezvoltare si cooperare internaționala, cu toate tarile iubitoare de pace , independența și suveranitate, pentru următorii cel puţin 100 de ani.
Întoarcerea României către China este o necesitate existențială deși poziția adoptata de guvernanții români, după 2013, la indicațiile partenerului strategic militar și a Uniunii Europeane ,va fi similară cu întoarcerii fiului risipitor. China are însă o profundă memorie istorică, pe care se bazează întreaga sa politică milenară. De aceea China nu va uita România şi n-o va umili niciodată. Trebuie însă ca și „ fiul risipitor ” să vrea să-și întoarcă fața spre prietenii adevărați, după ce a fost dusa la dezastrul economic si social actual, de prietenii de conjunctură.
Stimași prieteni,
Înțelegerile și schimbările majore care au loc , la nivel internațional, prin apariția BRICS, la care se asociază în prezent țari de pe toate continentele, crearea Bancii de Dezvoltare de la Shanghai și Programul Economic și de Cooperare Reciproc Avantajoasă, promovat de Republica Populara Chineza, sub denumirea” Un Drum, O Cale”, respectiv “Drumul Matasii”, impun in opinia, PCR-XXI, pentru țara noastră, reluarea cu prioritate a relațiilor tradiționale de prietenie și cooperare cu Republica Populara Chineza, prin realizarea si punerea în practică a unui Parteneriat Strategic Economic și de Cooperare Multilateralâ, care să sprijine Progresul Social, Continuitatea statala și Reconstrucția economică, a țării noastre.
Pentru finalizarea acestui deziderat ,PCR-XXI, având în vedere și alegerile din 2024, adresează tuturor partidelor politice din Romania , care militeaza pentru apararea independenței, suveranitații, unitații teritoriale și pentru dezvoltarea țarii noastre, ca țara independentă și suverană, intr-o lume multipolară, opusă neocolonialismului, hegemoniei si amestecului în treburile interne ale altor țări,
CHEMAREA
de a forma împreuna un Pol Politic, de susținere și acțiune pentru realizarea Parteneriatului Strategic Economic si de Cooperare Multilaterala, cu Republica Populara Chineza și promovarea de către țara noastra a unei politici de Neutralitate Reactiva , așa cum a fost și înainte de 1989, fară baze militare și trupe străine pe teritoriul țarii , fără prezența militarilor români la aplicații și acțiuni pe teritoriul altor țari, pentru efectuarea unui stagiu militar obligatori atât de către tineri cât și de către tinere, pentru dezvoltarea industriei de apărare a țării, pentru o activitate independentă și cooperării pe bază de reciprocitate , a serviciilor românești cu cele străine, pentru obținerea de Garanții de Securitate din partea Republicii Populare Chineze, a Federație Ruse, a Turciei și a principalelor țări Nord-Atalntice , în scopul realizării la Marea Neagră și în Balcani a unei zone de echilibru și stabilitate, de pace și cooperare reciproc avantajoasă între Orient și Occident, prin facilitățile oferite de Portul Constanța , Canalul Dunare-Marea Neagră și prin promovarea Dunării ca “ Drum al Mătăsii” între Marea Neagră și Marea Nordului .
Cu prietenie si solidaritate
Constantin Crețu
Presedinte