România la răscruce
Stimati prieteni
O analiza succinta a fenomenului emigratiei din Romania postdecembrisa evidentiaza o situatie extrem de grava pentru tara și anume:
– țara noastră este pe locul 2 în lume (după Siria) ca număr de populație care emigrează, 9 români pe oră, 17% din populația activă a țării, 1/5 din întreaga populație;
– am pierdut 40.000 de medici (2007-2017), 84.000 tineri (2016) sub 36 de ani, din care 19% cu studii superioare (61% femei), iar cifrele au crescut semnificativ pana in prezent ;
– suntem sursă de forță de muncă calificată pentru Austria, Ungaria, Franța, Germania și supercalificată pentru SUA și Canada.
Consecințele, mai ales pe termen mediu și lung sunt deosebit de grave:
– 5 milioane de români sunt permanent sau temporar în străinătate ca emigrați;
– pierdem o mare parte din tinerii care s-au calificat aici pe cheltuiala statului român;
– a crescut vârsta la care femeile procrează (de la 18 ani în 1980 la 30 de ani în 2017 si cca 40 de ani in prezent);
– copiii rămași în țară abandonează școala, devin analfabeți, nu primesc educație morală părintească, motive pentru care vor deveni o mare problemă peste10 – 15 ani;
– diaspora românească nu este coagulată, nu are putere, nu promovează interesele României, nu susține interesul national, intrucat se simte tradata de guvernantii romani;
– are loc deconstrucția identității umane, declasarea ei (cei plecați la muncă, chiar dacă au studii superioare, acceptă munci degradante ,pe salarii derizorii dar oricum mai mari decat in tara);
– se schimbă mentalitatea celor plecați, acceptând după un timp principiile morale ale țării unde lucrează (homosexualitatea, neasumarea întemeierii unei familii, bigamia etc);
– emigranții români nu investesc în România resursele lor financiare. Chiar dacă își construiesc aici case, cimentul este francez, cărămida poloneză, instalația electrică olandeză, cea sanitară germană, aparatura neromânească, deci totul se reîntoarce în aceste țări, Romania supravietuind din imprumuturi facute la cele mai mari dobanzi din Europa;
– 20% dintre cei plecați nu se vor mai întoarce niciodată în România fiind pierduți definitiv;
– 23% au cerut cetățenie străină (Ungaria, Italia, Spania, Franța, Canada, SUA),inclusiv pentru a beneficia de avantajele vizei Schenghen;
– dezvoltarea noastră economică este doar din: industria auto, informatică și consum;
– 45% din suprafața arabilă a țării este cumpărată de străini;
– marile magazine cu produse agro-alimentare preponderent straine distrug agricultura românească (sectorul legumicol, pomicol, creșterea animalelor) care a devenit una de subzistență;
– principalele resurse strategice ale tarii sunt în mâna străinilor si companiilor straine care recurg la tot felul de subterfugii pentru a eluda plata de taxelor catre stat;
.De ce am ajuns aici?
– incompetența si tradarea clasei politice care conduce țara de 33 de ani si politicile spoliatoare impuse de Companiile multinationale, FMI si Banca Mondiala;
– lipsa unor programe și strategii naționale de dezvoltare economică pe termen mediu și lung;
– nepotismul ,coruptia si incompetenta , infiltrate în toate structurile, care crează imobilism și rezistență la transformari esentiale capabile sa promoveze stoparea distrugerilor economico-sociale si inceperea reconstructiei tarii prin colaborare cu toate marile puteri economice ale lumii,fara deosebire de regimul social si politic;
– supraîncărcarea schemelor și posturilor salariale la stat, care duc la cheltuieli uriașe;
– birocrația, mita, recompensarea politică cu posturi de răspundere după alegeri;
– Salarii mari si pensii speciale pentru categorii sociale implicate in puterea de decizie ;
– distrugerea sentimentului patriotic si religios, dezbinarea, coruptia si lașitatea, urmaresc facilitarea ,,subordonarii” țari, celor care plăteșc mai mult, pentru tradarea interesului national si celor care isi exercita in mod direct puterea hegemonica pentru subordonarea totala a economiei si conducerii tarii in plan intern si extern;
In prezent se actioneaza pentru impartirea tarii pe Euroregiuni care sa poata avea o independenta tot mai mare fata de autoritatile centrale fiind o amanintare la independenta si suveranitatea tarii..
Datorita sitatiei economice dezastruase si pe plan international cresterea inegalitatii dintre venituri și dinte țări a ajuns la un nivelul foarte ridicat. Tot mai mulți oameni se zbat să-și acopere cheltuielile de zi cu zi si se inglobeaza tot mai mult in datorii. În plus, exploatarea forței de muncă și alte practici asemanatoare au ajuns sa devasteze o bună parte a lumii.
In aceste conditii apare ca inevitabila preocuparea de a se gasi o alternativa la capitalismul neoliberal care a generat situatia actuala de criza mondiala.
Modelul economic, care incepe sa fie preferat,de tot mai multe state industrializate este ”Economia Mixta”, pe care PCR-XXI, o promoveaza prin Programul sau, afisat pe site-ul :www.pcr.info.ro, de la legalizarea sa din anul 2016.
Constatam astfel ca majoritatea marilor economii sunt preocupate sa gaseasca un sistem care imbina Socialismul și Capitalismul. Având în vedere cât de multe probleme înfruntă acum , multe state industrializate, actioneaza pentru a stabili care sunt proporțiile cele mai bune ale acestui amestec de capitalism și socialism. Pe acesta linie, unele partide printre care si PCR-XXI militeaza pentru Socialismul de Piata, care a dat rezultate spectaculoase in China.
Analizand conducatorii Romaniei din ultimii 200 de ani din punct de vedere al patriorismului constatam ca am avut un singur om de stat şi o singură ţară-prietenă. Presedintele Nicolae Ceauşescu a trecut in eternitate ca un martir al neamului romanesc. În schimb, China nu doar că există, ci a evoluat în direcţia în care presedintele Nicolae Ceauşescu plănuise să meargă alături de marele popor prieten chinez. De aceea acum China e probabil singura putere relevantă a omenirii, care stă pe fundamente solide şi care are un plan pentru următorii cel puţin 100 de ani. Intoarcerea României către China va fi similară întoarcerii fiului risipitor. China are memorie istorică, pe asta se bazează întreaga sa politică milenară. De aceea China nu va uita România şi n-o va umili niciodată. Trebuie însă ca şi „fiul risipitor” să vrea să-şi întoarcă faţa spre prietenii adevăraţi,după ce a fost dusa la dezastrul economic si social actual,de prietenii de conjunctură.
La 33 de ani de la Lovitura de Stat Militara , organizata de factorul intern si factorii externi, interesati sa distruga Societatea socialista , construita de poporul roman, sub conducerea Partidului Comunist Roman ,constatam ca cedarea,guvernantilor romani postdecembristi ,în faţa agresiunii si şantajului extern ,a avut ca rezultat acceptarea sclaviei pentru poporul roman.Prin subordonarea conducerii statului de catre Oligarhia financiara internationala, de conducera suprastatala a Uniunii Europene si de catre partenerul strategic acestia,cu acceptul tacit al guvernantilor, au transformat tara intr-o baza militara si prin inarmarea continua a Ucrainei si parteneriatul militar pe care ne obliga sa il realizam cu acesta tara , care nu este membra NATO, ne imping sa participam in mod direct la un razboi care nu are nimic in comun cu interesele noastre nationale, prezente si viitoare,cu atat maim ult cu cat Ucraina nu recunoaste drepturile minoritatilor nationale din acesta tara si detine in componenta sa multe teritorii ce apartin istoric tarii noastre si altor state vecine.
In plus,directia in care suntem impinsi de partenerul strategic si Oligarhia financiara mondiala nu tine cont de evolutia geopolitica a lumii generata de trecerea de la Unipolarism la Multipolarism si de afirmarea Chinei ca cea mai mare putere economica si in perspectiva si cea mai mare forta mililitara, fondatoare a BRICS si Organizatiei pentru Cooperare de la Shanghai(OSC)),organizatii in care se inscriu tot mai multe tari in curs de dezvoltare, rescriind un nou echilibru Mondial si Zonal.
Analiza razboiului , arata ca preconizata ofensiva ucrainiana va scoate din orase, unde a fost bine organizata, o mare parte a armatei acestei tarii, ceea ce-i va oferi putine sanse de izbanda in lupta cu Federatia Rusa, care se afla,in prezent, pe pozitii de aparare. Insuccesul acestei ofensive va schimba radical soarta razboiului si va determina partenerul nostru strategic sa-si asume acesta infrangere si sa accepte incepera negocierilor de pace.Aceasta situatie va genera o deplasare a activitatilor partenerului nostru strategic din Europa spre zona Pacificului si diminuarea rolului sau in restrictionarea tarilor membre NATO din Europa de a coopera economic cu China si in perspectiva cu Federatia Rusa, inclusiv de renegociere a unor noi zone de influienta intre Est si Vest, in Europa.
Partidul Comunist Roman-Secolul XXI (PCR-XXI), ca urmare a situatiei actuale din zona si din lume,a constatat existenta, inclusiv in cadrul NATO, a unor tari precum Ungaria , care sprijinita si de Germania , prin Trataul din 23 August 1989, isi manifesta in mod direct pretentiile teritoriale,asupra unor tari vecine, negand Trianonul si spre deosebire de tara noastra , a avut abilitatea politica de a mentine relatii economice privilegiate cu Federatia Rusa si cu China.
Analiand situatia din tara noastra ,din ultimii 33 de ani ,constatam ca a fost subordonata in totalitate, de guvernanti de conjuctura, intereselor si deciziilor Oligarhiei financiare si UE si nu in ultimul rand a Partenerului strategic, aflandu-se in prezent intr-un mare pericol de a fi implicata si antrenata de partenerul strategic, in mod direct, in razboiul din Ucraina si drept urmare de a ramane, in perspectiva, singura in fata pericolelor, de ordin teritorial, economic si social.
PCR-XXI, actioneaza pentru a se putea preveni un dezastru national si solicita guvernantilor respingerea oricarei forme de cooperare militara cu Ucraina si trimiterea de militari romani pe teritoriul aceste tari , la indicatiile partenerului strategic , pentru promovarea unei politici de Neutralitate activa, asa cum a fost si inainte de 1989 si reluarea relatiilor cu Republica Populara Chineza, de care ne leaga o indelungata perioada de prietenie si cooperare reciproc avantajoasa,pe multiple planuri si istoria milenara a ambelor popoare.
Pozitia Chinei de a sprijinii in mod direct partidele si tarile in curs de dezvoltare,care in majoritatea lor au cunoscut asupririrea coloniala si hegemonia americana, rezulta clar din cuvantarea presedintelui Xi Jinping,Secretarul General al Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez (PCC), la reuniunea la nivel înalt a PCC cu partidele politice mondiale, din 15 martie 2023 ,de la Beijing.
Reuniunea la care au participat peste 500 de lideri ai partidelor politice și ai organizațiilor politice din peste 150 de țări a avut ca tema „Calea către modernizare: responsabilitatea partidelor politice” si s-a desfasurat sub indemnul „Alăturați-vă mâinile pe calea modernizării”.
In cuvantarea sa presedintele Xi Jinping a spus:
CPC se angajează să consolideze schimburile și cooperarea cu alte partide politice pentru a urmări împreună cauza justă. Suntem pregătiți să aprofundăm interacțiunile cu partidele și organizațiile politice din alte țări pentru a extinde convergența ideilor și a intereselor.
Să valorificăm puterea unui nou tip de relații partid-la-partid pentru construirea unui nou tip de relații internaționale și să extindem Parteneriatele globale prin promovarea unor parteneriate puternicie cu partidele politice mondiale. CPC este pregătit să împărtășească experiența de guvernare cu partidele politice și organizațiile din alte țări, astfel încât împreună să putem face pași mari pe calea modernizării către obiectivul de a construi o comunitate cu un viitor comun pentru omenire.
În lumea de astăzi, provocările și crizele multiple sunt împletite. Redresarea economică globală rămâne lentă, decalajul de dezvoltare se mărește, mediul ecologic se deteriorează, iar mentalitatea Războiului Rece persistă. Procesul de modenizare al umanității a ajuns din nou la o răscruce de istorie. Partidele politice, ca forță importantă care conduce și conduc procesul de modernizare, sunt obligate să ofere răspunsuri la urmatoarele intrebari:
Polarizare sau prosperitate comună?
Pură urmărire materialistă sau progres material coordonat și cultural-etic?
Drenarea iazului pentru a prinde peștele sau crearea armoniei între om și natură?
Joc cu sumă zero sau cooperare câștig-câștig?
Copierea modelului de dezvoltare al altor țări sau realizarea unei dezvoltări independente în lumina condițiilor naționale?
De ce fel de modernizare avem nevoie și cum o putem realiza?
Aici, vreau să împărtășesc câteva dintre observațiile mele, a spus presedintele XI Jinping. Trebuie să punem oamenii pe primul loc și să ne asigurăm că modernizarea este centrată pe oameni. Oamenii sunt creatorii istoriei și sunt cea mai puternică piatră de bază și forță în avansarea modernizării. Scopul final al modernizării este dezvoltarea liberă și completă a oamenilor. Pentru ca o cale de modernizare să funcționeze și să funcționeze bine, trebuie să pună oamenii pe primul loc.
Modernizarea nu este doar despre indicatorii și statisticile de pe hârtie, ci mai mult despre oferirea unei vieți fericite și stabile pentru oameni, cu accent pe aspirațiile oamenilor pentru o viață mai bună și progresul în continuare al civilizației
Partidele politice ar trebui să se străduiască să obțină abundență materială, integritate politică, îmbogățire cultural-etică, stabilitate socială și medii de viață plăcute, astfel încât modernizarea să fie mai buna , să răspundă preocupărilor și să răspundă nevoilor diversificate ale oamenilor. În acest fel, modernizarea va promova dezvoltarea durabilă a umanității nu numai prin creșterea bunăstării acestei generații, ci și prin protejarea drepturilor și intereselor generațiilor viitoare. Trebuie să susținem principiul independenței și să explorăm căi diversificate către modernizare. Modernizarea nu este „un brevet exclusiv” al unui număr mic de țări și nici nu este o întrebare cu un singur răspuns.
Pentru ca orice țară să realizeze modernizarea, trebuie nu numai să respecte legile generale care guvernează procesul, ci și mai important să ia în considerare propriile condiții naționale și caracteristici unice. Oamenii unei țări sunt cei mai în măsură să spună ce fel de modernizare li se potrivește cel mai bine. Țările în curs de dezvoltare au dreptul și capacitatea de a explora în mod independent calea modernizării cu trăsăturile lor distinctive bazate pe realitățile lor naționale. Trebuie să ne dezvoltăm țara și națiunea cu propriile noastre forțe și trebuie să menținem o înțelegere fermă asupra viitorului dezvoltării și progresului țării noastre. Ar trebui să respectăm și să sprijinim căile de dezvoltare alese în mod independent de diferite popoare pentru a introduce împreună o nouă perspectivă de modernizare a umanității, care este ca o grădină în care înfloresc o sută de flori. Trebuie să susținem principiile fundamentale și să deschidem noi drumuri și să asigurăm continuitatea procesului de modernizare. În fața diferitelor probleme, condiții și provocări noi în procesul de modernizare, partidele politice ar trebui să își asume cu îndrăzneală responsabilități și să exceleze în munca lor. Ar trebui să spargem cătușele gândirii învechite, să înlăturăm barierele instituționale, să explorăm noi metode și abordări noi și să deschidem noi baze în teorii și practici pentru a insufla un dinamism neîncetat în procesul de modernizare. Ar trebui să lucrăm împreună pentru a reforma și dezvolta sistemul de guvernanță global și pentru a face ordinea internațională mai justă și echitabilă, pe măsură ce avansăm în modernizarea umanității într-un mediu de drepturi egale, șanse egale și reguli echitabile pentru toți. Trebuie să-i ajutăm pe alții să reușească în timp ce ne căutăm propriul succes și să ne asigurăm că toți se pot bucura de rezultatele modernizării.
Omenirea trăiește într-o comunitate cu un viitor comun în care ne ridicăm și cădem împreună. Pentru ca orice țară să realizeze modernizarea, ar trebui să urmărească dezvoltarea comună prin solidaritate și cooperare și să urmeze principiile contribuției comune, beneficiilor partajate și rezultatului câștigător pentru toate. Tarile dezvoltate ar trebui să sprijine sincer alte țări în dezvoltarea lor. Nu va fi văzut într-o lumină mai favorabilă după ce a stins lampa altora; nici nu vor merge mai departe blocând căile altora. Ar trebui să împărtășim oportunități, să creăm un viitor împreună și să facem plăcinta modernizării umanității mai mare pentru a ne asigura că mai mulți oameni se bucură de rezultatele modernizării într-un mod mai echitabil. Ne opunem ferm practicii de a păstra propriul privilegiu de dezvoltare prin suprimarea și limitarea efortului altor țări de a realiza modernizarea. Trebuie să mergem înainte cu întreprinderea și să asigurăm o conducere fermă asupra modernizării. Modernizarea nu ne cade automat în brate. Este rezultatul muncii grele cu o puternică inițiativă istorică.
Partidele politice sunt forța conducătoare și motrice a modernizării. Valorile lor, capacitatea de a conduce și de a guverna, etosul, voința și caracterul lor au o influență directă asupra orientării și viitorului procesului de modernizare. Așa cum a spus un filosof chinez antic: „Cine se cucerește pe sine este puternic”. Partidele politice ar trebui să integreze formarea partidelor cu modernizarea națională, să meargă înainte cu întreprinderea și hotărârea și să se exceleze. În acest fel, ei vor avea încrederea, determinarea și capacitatea de a răspunde provocărilor și întrebărilor prezentate de vremuri, de a răspunde așteptărilor oamenilor și de a conduce cursul și de a conduce forța pentru cauza modernizării. Realizarea modernizării este un vis pe care poporul chinez s-a străduit să-l împlinească încă din timpurile moderne. Călătoria de peste 100 de ani pe care Partidul i-a parcurs pentru a uni și a conduce poporul chinez în urmărirea reîntineririi naționale este, de asemenea, o explorare a unei căi către modernizare. Datorită eforturilor neîncetate ale generației după generații, ne-am găsit propriul drum spre modernizare.
Cel de-al 20-lea Congres Național al PCC a propus avansarea reîntineririi națiunii chineze pe toate fronturile printr-o cale chineză către modernizare. Modernizarea chineză este una a unei populații uriașe, a prosperității comune pentru toți, a progresului material și cultural-etic, a armoniei dintre umanitate și natură și a dezvoltării pașnice. Are rădăcini în condițiile noastre naționale și, de asemenea, se bazează pe experiența altor țări. Poartă amprenta istoriei și a culturii tradiționale și conține, de asemenea, elemente moderne. Oferă beneficii poporului chinez și, de asemenea, promovează dezvoltarea comună a lumii. Este o cale sigură pentru noi de a construi o națiune mai puternică și de a realiza întinerirea națiunii chineze. Este, de asemenea, o cale pe care trebuie să o luăm pentru a căuta progrese pentru umanitate și armonie pentru întreaga lume. Vom rămâne angajați în direcția corectă, teoriile corecte și calea corectă. Nu ne vom devia cursul schimbându-ne natura sau abandonând sistemul nostru.
Cum propriul nostru viitor este aproape conectat cu cel al altor țări și popoare, ne vom strădui să oferim noi oportunități pentru dezvoltarea lumii, să adăugăm un nou impuls explorării de către umanitate a căilor către modernizare.
CPC va continua să promoveze schimburile inter-civilizații și învățarea reciprocă și să promoveze progresul civilizațiilor umane. În întreaga lume, țările și regiunile au ales diferite căi de modernizare, care își au rădăcinile în civilizațiile lor unice și lungi. Toate civilizațiile create de societatea umană sunt splendide. Acestea sunt locul în care impulsul de modernizare a fiecărei țări își atrage puterea și de unde provine caracteristica sa unică. Ei, transced timpul și spațiul aducand împreună o contribuție importantă la procesul de modernizare al umanității. Modernizarea chineză, ca nouă formă de avansare umană, se va baza pe meritele altor civilizații și va face grădina civilizațiilor mondiale mai vibrantă.
CPC va continua să urmărească o dezvoltare de înaltă calitate și să promoveze creșterea globală și prosperitatea. Vom accelera construirea unei noi paradigme de dezvoltare care promovează deschiderea la standarde înalte și extinderea constantă a accesului pe piață. Ușa Chinei se va deschide tot mai larg. Pe măsură ce ne modernizăm în continuare sistemul industrial, vom oferi lumii mai multe și mai bune produse fabricate și create în China și o piață chineză de o scară mai mare și o cerere mai puternică. Vom continua să sprijinim și să ajutăm țările în curs de dezvoltare în căutarea unei dezvoltări, industrializări și modernizări mai rapide și să oferim soluții și putere chinezească pentru reducerea decalajului Nord-Sud și realizarea unei dezvoltări comune.
CPC va continua să protejeze echitatea și justiția internațională și să promoveze pacea și stabilitatea mondială. În avansarea modernizării, China nu va merge nici pe vechea cale a colonizării și a jefuirii, nici pe calea strâmbă luată de unele țări pentru a căuta hegemonie odată ce acestea devin puternice. Ceea ce urmează China este calea corectă de dezvoltare pașnică. Căutăm să soluționăm diferențele prin dialog și să rezolvăm disputele prin cooperare. Ne opunem ferm hegemoniei și politicii de putere în toate formele lor. Susținem solidaritatea și mentalitatea câștig-câștig în gestionarea provocărilor de securitate complexe și împletite pentru a crea o arhitectură de securitate echitabilă și justă, care este construită și împărtășită de toți. Lumea nu are nevoie de un nou Război Rece. Practica de a stimula diviziunea și confruntarea în numele democrației este în sine o încălcare a spiritului democrației. Nu va primi niciun sprijin. Ceea ce aduce este doar un rău nesfârșit. O China modernizată va întări forța pentru pacea mondială și justiția internațională. Indiferent de nivelul de dezvoltare pe care îl atinge China, nu va căuta niciodată hegemonie sau expansiune.
CPC este pregătit să colaboreze cu partidele politice din toate celelalte țări pentru a promova cooperarea de înaltă calitate, pentru a accelera implementarea solidă a Inițiativei pentru Dezvoltare Globală, pentru a încuraja noi factori de dezvoltare globală și pentru a construi o Comunitate Globală de Dzvoltare.
Stimati prieteni
Partidul Comunist Roman-Secolul XXI (PCR-XXI) aprecaza,,in baza propunerilor facute de presedintelui Xi Jinping,Secretarul General al Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez (PCC) la reuniunea la nivel înalt a PCC cu partidele politice mondiale, din 15 martie 2023 ,de la Beijing si la Congresul al XX-lea al PCC ca realizarea unui Parteneriat Economic de Coopere Reciproc Avantajoasa cu Republica Populara Chineza, reprezinta o sansa unica pentru stoparea continuarii distrugerii tarii si o garantie pentru fundamentarea Progrsului social, Continuitatii statale si Reconstructiei economice.
In acest context,PCR-XXI, adreseaza tuturor partidelor politice din Romania ,care militeaza pentru apararea independentei, suveranitatii,unitatii si dezvoltarii tarii, intr-o lume multilaterala si multipolara ,opusa neocolonialismului, hegemoniei si amestecului in treburile interne ale altor tari, Chemarea de a alcatui impreuna un Pol Politic, de sustinere si actiune pentru realizarea Parteneriatului Economic de Cooperare Reciproc Avantajoasa cu Republica Populara Chineza si promovarea de catre tara noastra a unei politici de Neutralitate activa, asa cum a fost si inainte de 1989, de pace si prietenie cu toate tarile lumii.
Cu prietenie si solidaritate,
Autor: Cretu Constantin